✖✖Gadis Penglipurlara✖✖
Instagram

About

Linkies

FollowDashboard

PERLU KE NAK HINA ORANG BUKAN ISLAM ?
Sunday 8 April 2012 | 0 Comment |
well holo polo guys !

oke dah lama aku tak update blog . soryy sangat sebab tak sempat nak uruskan blog yang ada ni . yeah ! and know i'm back ! haha !

topik hari ni aku nak bangkitkan pasal "PERLU KE NAK HINA ORANG BUKAN ISLAM ?"
hampaa rasa perlu ka? kalau aku tak perlu kot.. it's sounds weird for me. but aku tak tau pandangan hampa semua. for me , tak payah laa nak hina-hina sangat orang bukan ISLAM. jijik ka depa tu?? hina ka? sebelum nak menganjing orang kita kena cermin diri kita dulu. tanya diri sendiri adakah kita ni dah cukup sebagai seorang ISLAM ?? nabi yang patuh suruhan ALLAH pon tak pernah menghina orang bukan ISLAM. nabi just nasihat kan? am i rite?tapi bila dah depa dok menghina ISLAM , ALLAH , NABI , RASUL memang patut laa kot .. kalau dah melampau sangat. atau depa dok serang kita tembak orang ISLAM macam kat PALESTIN memang kita kena perjuangkan.. aku pon bukan laa tahu sangat pasal benda benda ni semua. tapi tahu laa serba sikit pasal ni. haa.. yang boleh aku dok hingaq pasal benda ni sebab ada someone y update status.. lebih kurang macam ni laa . ERRMM.. TUDIA LAA DOK KAWAN SANGAT DENGAN ORANG BUKAN BERAGAMA ISLAM n bla bla blaaa . apa y dia mengarut pon aku tak tahu. aku pon ada kawan y bukan ISLAM tapi kami kawan macam biasa ja. tak da laa nak mengutuk agama masing-2. hidup kena bersosial jugak. tak gitu?? tapi sosial y ada batas. bukan budaya kuning ka hijau.. jangan nak hidup bawah tempurung saja. luas perjalanan luas pemandangan. apa betol? betollaa tu..kalau kita nak kutuk baik tak payah laa...lebih baik kita tarik depa masuk ISLAM .. dapat pahala... kalau kita dok amal perangai teruk macam tu macam mana depa nak tertarik dengan ISLAM... ofkos depa pkir negative... depa faham yang ISLAM tu melayu.. depa tak faham ISLAM tu ISLAM....then melayu dok buat perangai tak senonoh.. come on laa... aku bukan nak kutuk bangsa sendiri.. tapi ni laa hakikat melayu sekarang ni... :-|

fikir-fikirkan laa apa y aku tulis ni ok
ASSALAMUALAIKUM !
:)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Short Biodata

Name: Kelibat Gadis
Known as: Gadis
Age: 20-5 years old
Status: Hak Milik Allah
Country: Malaysia
Fav. Colours: Warna Kehidupan
Language: Malay and English
Hobby: blogging, Sleeping, Eating
Fav Quotes: be yourself!
Contact Me: Official Blog

Likes:Semua benda kecuali benda yang tak suka

♥ Eating
♥ Blogging
♥ Chocolates
♥ Ice Cream
♥ Tweet Addict
♥ Black+White
♥ Sleeping
♥ Natural Beauty

Dislikes

✖ Haters
✖ Liars
✖ High heels

Aku hanya manusia biasa . Hamba Allah yang mempunyai sejuta kelemahan. Andai itu takdirku , aku terima dengan rela hati :')