✖✖Gadis Penglipurlara✖✖
Instagram

About

Linkies

FollowDashboard

Bahasa Jiwa Bangsa :D
Sunday 5 August 2012 | 1 Comment |



Assalamualaikum,
Hye sume! tittew windu tat awok, awok tau tak?  winduww tittew tak? Tak peww lah :(

Bahasa gediwwkk or bahasa rempit. Ewww! sangat menggelikan jiwa raga. Kadang-kadang menyampah jugak bila baca status-status kat facebook or blog entry, bukak-bukak nampak bahasa gediwwk terus tekan merah yang ada CLOSE tu. Buat rosak bahasa ja laa wey, tak payah nak tambah ewww-ewww kat belakang, aku yang baca pon dah nak ewwww! apa punya entry lah. Hairan jugak eh kenapa nak guna eww-eww kat belakang. Contoh : Apeww niwh? . Setahu aku short form macam ni : Pa ni? or Apa ni? Dah tambah eww kat belakang Apeww dah jadik lima huruf dah, itu bukan shortform dah, dah jadi longform dah tu. Huii! hairan-2. Lagi satu perkataan titteww . Apakah? titteww? Aku nak sebut pun terbelit lidah. Adik aku pon pandai sebut kita *act, takdak adik pon* Hehe ^_^ Kita dah laa or saya or aku or kami macam-macam ada. Kenapa tak guna sayang? Kesian kat cikgu awak kat sekolah ajar awak penat-penat. Walhal senang ja pon. Simple is nice dude!

Kepada sesiapa diluar sana yang masih menggunakan bahasa ewww hentikan lah sebelum yang lain terpengaruh, tak manja pon laa bahasa tu, gedik adalah. BUDI BAHASA BUDAYA KITA. Remember that dear :) Sapa terasa ambiklah, memang kata kat awak pun, hewhew :3

Sorry kalau bahasa rempitss aku kurang jadi sebab aku tak penah amalkan :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Short Biodata

Name: Kelibat Gadis
Known as: Gadis
Age: 20-5 years old
Status: Hak Milik Allah
Country: Malaysia
Fav. Colours: Warna Kehidupan
Language: Malay and English
Hobby: blogging, Sleeping, Eating
Fav Quotes: be yourself!
Contact Me: Official Blog

Likes:Semua benda kecuali benda yang tak suka

♥ Eating
♥ Blogging
♥ Chocolates
♥ Ice Cream
♥ Tweet Addict
♥ Black+White
♥ Sleeping
♥ Natural Beauty

Dislikes

✖ Haters
✖ Liars
✖ High heels

Aku hanya manusia biasa . Hamba Allah yang mempunyai sejuta kelemahan. Andai itu takdirku , aku terima dengan rela hati :')