✖✖Gadis Penglipurlara✖✖
Instagram

About

Linkies

FollowDashboard

Nobody know :)
Saturday 1 December 2012 | 0 Comment |
Assalamualaikum , sorry dah jarang update blog . I'm not in the mood but nak jugak update blog kali ni sebab hari ni sunyi sangat . No , i mean kebelakangan ni lah bukan hari ni ja . Entah kenapa aku rasa aku sangat perlukan seseorang yang aku sayang . Semalam pon aku rasa macam ni , tapi mama ada semalam teman . Lately aku rasa perangai aku berubah sangat . Tak ceria macam dulu . Semalam sembang dengan mama then aku cakap 'Maa manalah penah nampak apa yang adik buat selama ni , orang lain ja yang maa nampak'   tiba-tiba aku menangis tapi mak aku tak nampak . Kalau nak tau aku ni susah sangat nak menangis. Keras hati laa jugak . Sambil aku gelak sebab taknak mak aku tau yang aku dok tahan sebak dah . Aku buat-buat gelak lepas cakap benda tuu . Mak aku marah sebab aku merepek pelik tapi aku gelak ja . Padahal masa tu rasa macam nak meraung dah . Maa adik mintak maaf sangat kalau ayat tu buat maa terasa , sorry sangat . Adik sayang mama sangat-sangat .

Hari khamis malam jumaat , aku ada mimpi arwah tokwan . Dia pakai serba putih semua . Serban , jubah *aku tak pasti jubah ke baju melayu . Seingat aku jubah putih . Muka dia ya Allah bercahaya sangat , dia tak cakap apa pon. Tenang ja tengok arwah . Mungkin arwah panggil aku . Deep in my heart i really miss him .  Dia suruh aku masuk sekolah agama , tapi aku takmau . Tak ready nak ambik subject yang berlambak-lambak tu. Lepas arwah meninggal aku rasa serba salah sangat . Mungkin arwah datang dalam mimpi tu nak ajak cucu dia ikut mungkin . Mana lah tau , ajal . Tapi memang aku berubah ketara sangat . Perangai aku ya Allah, sampai aku pon tak kenal siapa aku . Kadang duduk dengan member aku selalu gelak . Padahal aku tak happy mana pun . Aku rasa aku kena belakon sikit . Ya , aku fake sangat .  Aku dapat rasa tu . Maafkan aku . Kadang-kadang dada aku sakit sangat macam orang tengah cabut jantung , rasa macam susah nak bernafas , macam dada aku ni sempit sangat . Masa tu aku dah ingat umur aku tak panjang mana dah . Tapi aku dah biasa bila kena macam tu , aku biasa pi check up , doktor cakap gastrik . Tapi aku tak pernah sakit perut pon . Makan pedas pon tak ada apa pon . Yang sakit  macam orang tengah cabut jantung tu aku taktau nak kata apa . Sakit apa pon tau . Kalau aku dapat hidup lagi Alhamdullilah Allah nak bagi peluang kat aku untuk buat pahala lagi . Tapi kalau dah Izrail dah dekat dengan aku , aku redha .
Mungkin ni last entry aku , siapa yang tahu :')



Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Short Biodata

Name: Kelibat Gadis
Known as: Gadis
Age: 20-5 years old
Status: Hak Milik Allah
Country: Malaysia
Fav. Colours: Warna Kehidupan
Language: Malay and English
Hobby: blogging, Sleeping, Eating
Fav Quotes: be yourself!
Contact Me: Official Blog

Likes:Semua benda kecuali benda yang tak suka

♥ Eating
♥ Blogging
♥ Chocolates
♥ Ice Cream
♥ Tweet Addict
♥ Black+White
♥ Sleeping
♥ Natural Beauty

Dislikes

✖ Haters
✖ Liars
✖ High heels

Aku hanya manusia biasa . Hamba Allah yang mempunyai sejuta kelemahan. Andai itu takdirku , aku terima dengan rela hati :')