✖✖Gadis Penglipurlara✖✖
Instagram

About

Linkies

FollowDashboard

Ceritera Puteri Malang
Saturday 8 June 2013 | 0 Comment |
Ini kisah seorang puteri
Yang kaya tapi tidak merasa kaya
Buka matamu, buka hatimu , pasang telingamu
Maka dengar lah wahai sekalian alam                                                                                                                                                            
Dikhabarkan orang dia lah insan yang paling bertuah
Punya rupa paras yang sangat diidamkan jejaka
Punya kulit yang putih bersinar bagaikan sutera
Tetapi ,
Langsung dia tidak merasakan apa yang dirasakan orang
Tidak pernah menikmati kemewahan yang dimiliki yang tidak dimiliki orang
Yang cuma dirasakan hanya malang yang tiada kesudahan
Dia hanya mampu menyanyi-nyanyi kecil
Bagi melepaskan segala keresahan yang terbuku

Dia hanya ditipu orang di alam nyata
Dia berkata " mengapa dan kenapa aku dibohong ?"
Kamu tidak memiliki hak untuk berkata aku lah puteri bertuah
Aku lah puteri yang jelita , kemewahan yang aku ada tidak setanding kamu
Sesungguhnya aku lah puteri yang paling malang
Punya ayahanda yang tidak mempedulikan aku
Apakah aku berhak untuk dipanggil Puteri Bertuah ?
Ayah , mengapa ayah tidak pernah mengasihi aku ?
Mengapa ayah tidak pernah menyayangi aku ?
Ayah, tidak ada apa yang aku mahukan ayah
Hanya sekeping kasih , segumpal sayang , dan setitis kasihanmu ayah !
Aku tidak bahagia selagi tidak mendapat itu semua
Aku tidak bertuah selagi tidak memliki yang aku tidak miliki.

P/S : kasih dan sayanglah pada anakmu wahai ayahanda sekalian :)


Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Short Biodata

Name: Kelibat Gadis
Known as: Gadis
Age: 20-5 years old
Status: Hak Milik Allah
Country: Malaysia
Fav. Colours: Warna Kehidupan
Language: Malay and English
Hobby: blogging, Sleeping, Eating
Fav Quotes: be yourself!
Contact Me: Official Blog

Likes:Semua benda kecuali benda yang tak suka

♥ Eating
♥ Blogging
♥ Chocolates
♥ Ice Cream
♥ Tweet Addict
♥ Black+White
♥ Sleeping
♥ Natural Beauty

Dislikes

✖ Haters
✖ Liars
✖ High heels

Aku hanya manusia biasa . Hamba Allah yang mempunyai sejuta kelemahan. Andai itu takdirku , aku terima dengan rela hati :')