✖✖Gadis Penglipurlara✖✖
Instagram

About

Linkies

FollowDashboard

Random
Tuesday 23 July 2013 | 2 Comment |
Hae-hoo ! 
Assalamualaikum :) 
Okay , harini *ehh , jap jap , malam ni laa -,- * random storyy munyaa :D  sebab banyak sangat ceritaa yang diceritakan .

28/8/13 saya akan bertunang di Masjid Dewan Semarak SMK Hosba dengan pasangan saya yang sangat saya sayangi iaitu Trial PMR bin Exam :( ya Allah permudahkanlah majlis ini . Serious nervous gilaa nak jadi tunang 'orang' ni . Lepas trial , cikgu akan rombak kelas ikut result trial . Insyaallah , aku akan kekal di kelas KRK . Dan aku takmau tukar kelas , so kena buat betul betul . No more play play .  

Okay , yang tu cerita pasal engagement , ni nak cerita pasal kahwin pulak . 2/10/13 saya Nur Liyana bt Nor Alaihudin akan diijabkabulkan bersama pasangannya PMR bin Exam yang dikendalikan oleh Tok Kadi Pengawas Peperiksaan berwalikan kertas kertas soalan . Gilaa hang tak nervous . Pmr lahh yang akan tentukan masa depan aku . Ehh ehh , bukan tentukan masa depan , tunjukkan arah tuju aku . Ya laa , ni lahh peluang terakhir untuk aku untuk masuk sekolah kluster kan ? insyaallah dapat :)

Aku akan buktikan kat semua haters , penghasad penghasad dengki yang tegar yang aku boleh buat :) kadang kadang haters ni banyak faedahnyaa . Sesuai dengan kata kata ni " if nobody hates you , somethings wrong with you " . Haters ni , bila kita fikir secara positif , ia akan jadi orang yang sangat baik untuk kitaa . Actually sangat sangat sangat baik . Baca ni betol betol .

*Hanya haters yang akan bagi pahala percuma 

Sebab apa aku kata macam tu ? Bukankah pernah diriwayatkan oleh Abu Ummah Al-Bahili  "di akhirat nanti seorang akan terkejut besar apabila melihat catatan amalan kebaikan yang tidak pernah dilakukannya di dunia. Maka, dia berkata kepada Allah: “Wahai Tuhanku, dari manakah datangnya kebaikan yang banyak ini, sedangkan aku tidak pernah melakukannya? Maka Allah menjawab: Semua itu kebaikan (pahala) orang yang mengumpat engkau tanpa engkau ketahui." Sapa yang taknak benda percuma ? Angkat kening sikit ? ada ? takdak punya. Nak tahu benda yang paling nikmat didunia ? Tahu ? Benda percuma laa yang paling nikmat . kan ?

*Menjadi pesaing 

Definisi "Pesaing" disini bukan tempat untuk melepaskan tumbukan . *Tapi , okey jugak untuk lepas geram* . Haa , jangan ikut perangai centuu , takmo takmo . Itu iklan semata-mata yang dilakukan oleh pakar sahaja . Don't try this at home . Pesaing nii kitaa boleh jadikan pesaing sihat . Bersaing secaraa sihat . Contohnya student , orang yang berkejaya . Mungkin tahap kerja atau result exam kita rendah sebelum ni , kita boleh jadikan pesaing tu target untuk kita dapat yang lebih baik . 

*Sebagai penegur

Manusia macam kita ni takdak yang sempurna . Masing masing ada kelemahan dan kelebihan . Kadang kadang kita tak sedar kesilapan kita , masa ni laa haters akan bertindak sebagai agen penegur secara tidak langsung . Apa yang dia umpat , apa yang dia kutuk tuu kita ambik sbg iktibar , and apa salahnya kita perbaiki diri untuk jadi manusia yang lebih baik ? 

*As a challengers to us

Contoh : Situasi A
A : Wehh B , hat ni cena ? Aku tak reti ahh.
B : Ohh , hat ni senang jaaa . Mehh aku ajaq .
Haters : Hang ni , benda kecik centu pun hang tak reti .*dah laa penyibuk pastu buat muka annoying tahap gaban

Situasi B 

Haters : Hang tengok ni aku punya kerja kursus , kemas , cantik and so on . Tengok hang punya . Hek eleh , macam ni ja hang boleh buat . Macam ni ja ? tong sampah tu nampak macam berkenan jaa kat kerja kursus hang ni . Setakat macam ni la wehh , adik aku rasanya lawaa lagi ni .


Kerek ja kan haters ni ? HAHA .  Kerek takpa, banyak faedah . Kalau kita ditempat yang macam tu . Nak lawan tumbuk ? lawan tarik tudung ? cari masalah tu . Takpasal pasal kena naik turun court sekolah . Mesti kita takkan biaq dia kata lagi centu kan . Kalau boleh haters ni kita nak letak kat tempat paling bawah kan ? so , jangan cakap saja . Usaha laa :D

Dengan ini berakhirlahh karangan saya . HAHA . Act banyak lagi faedah tapi jari jari comel ini sudah letih untuk menaip lagi . Kalau ada salah mohon tegur :) Renung renungkan dan selamat beramal










Thanks for reading :)




Older Post . Newer Post

Short Biodata

Name: Kelibat Gadis
Known as: Gadis
Age: 20-5 years old
Status: Hak Milik Allah
Country: Malaysia
Fav. Colours: Warna Kehidupan
Language: Malay and English
Hobby: blogging, Sleeping, Eating
Fav Quotes: be yourself!
Contact Me: Official Blog

Likes:Semua benda kecuali benda yang tak suka

♥ Eating
♥ Blogging
♥ Chocolates
♥ Ice Cream
♥ Tweet Addict
♥ Black+White
♥ Sleeping
♥ Natural Beauty

Dislikes

✖ Haters
✖ Liars
✖ High heels

Aku hanya manusia biasa . Hamba Allah yang mempunyai sejuta kelemahan. Andai itu takdirku , aku terima dengan rela hati :')